۱۳۸۹ خرداد ۱۴, جمعه

زندگی چیست؟
قدم زدن روی حاشیه فرشی
و
تاملی در ابدیت است
شاید

۲ نظر:

  1. یه سوال؛
    به نظر شما تامل در ابدیت تامل در یک مساله ی واقعی است یا کاذب؟
    ضمنن خیلی زیبا بود

    پاسخحذف
  2. سلام بوف عزیز
    سوال تامل بر انگیزی مطرح کردی. تا انجا که می فهمم باید بگویم که بستگی به معنا و منظور از ابدیت دارد. اگر نتوان با تحلیل مفهومی، مفهوم ابدیت را صیقل داد و شروط لازم و کافیش و تعریفش را مشخص نکرد به درستی ما در اول گام حل مسئله و در واقع در مسئله ایی کاذب مانده ایم.
    البته اقتضای شعر کلی گویی و عدم وضوح مفهوم هاست (برعکس آنچه ما در بقیه امور انجام می دهیم که عاقلانه و اخلاقی است که با نهایت وضوح در کلام به ایضاح مطلبمان بپردازیم) { همین جا بگذار سوالی را مطرح کنم و آن رابطه ی "هنر" با عقلانیت و اخلاق است؟ دوست دارم نظر تو را بدانم و من نیز استدلال خودم را در پست بعدی خواهم آورد!}
    مراد من در اینجا تضاد بین خواستها و بایدهای انسان در زندگی است که بی نهایت است، و هستها و واقعیات در چارچوب نه چندان فراخ زندگی ست
    با تشکر از لطف شما –پاینده باشی

    پاسخحذف